Splay Sverige, är Sveriges första och största YouTube-nätverk.

Splay Sverige, är Sveriges första och största YouTube-nätverk.

Eftermiddagsträff med IdeK och det digitala mediehuset Splay
– Youtube, millennials och att kommunicera med en ung publik

När: Den 23 april, kl. 16.30 – 18.00 OBS ny tid kl. 16.30!
Var: Nordiska museet, lokalen Stallet, Rosendalsvägen 7
Kostnad: Gratis!

De senaste åren har vi sett det traditionella TV-tittandet sjunka dramatiskt, i synnerhet i de yngre målgrupperna. Idag hittar vi tittarna på helt nya plattformar där innehållet konsumeras närsomhelst och varsomhelst – utan att vara bundet till tablåer eller stora TV-apparater. Det är framför allt videoplattformen YouTube som ersatt traditionell TV för generationen som kallas ”millennials”.

Splay är Nordens största YouTube-nätverk, som samlat de största YouTube-stjärnorna och byggt sin affärsidé på att tillgodose en ny digital målgrupp. Hör Victor Ljungberg, bolagets försäljningschef, berätta om hur man kommunicerar med unga människor i en digital vardag där alla är innehållsproducenter.

Träffen med Splay avslutas med en diskussion om hur kulturarvssektorn kan använda sig av rörlig bild och sociala plattformar för att nå en yngre publik, och vad stora kanaler som YouTube betyder för räckvidd och engagemang.

Vi bjuder på fika/macka.
Begränsat antal deltagare.

Anmälan

VIKTIGT: Du får en bekräftelse på din anmälan via ett mail. Har du inte fått bekräftelsen har inte din anmälan gått igenom. Försök fylla i formuläret på nytt, observera obligatoriska fält, eller hör av dig till IdeK: info@idek.se