Den indisk/brittiske forskaren och webbstrategen Abhay Adhikari har specialiserat sig på digitala identiteter och hur vi engagerar oss online.  Han genomför utbildningar för främst kulturinstitutioner om social media, strategier och onlinekampanjer.  Abhay har bland annat jobbat åt British Council, The Guardian, Tate och Channel 4.

Just nu är Abhay Adhikari aktuell i Sverige i IdeK-labbets utbildningserbjudande i mars. Missa inte chansen till två inspirerande och lärorika dagar där ni får djupdyka i sociala medier och i era yrkesroller.

Workshopsen lämpar sig såväl för dig som är ny inom sociala medier som för dig som arbetar  med det till vardags.

Strategisk närvaro i sociala medier – Workshop 20 mars
Så skapar du kampanjer och strategier för sociala medier – Utbildning 21 mars

Läs mer av och om Abhay Adhikari

LinkedIn linkedin.com/in/abhayadhikari

Twitter @gopaldass

Kort presentation av seminarium om digitala identiteter som Abhay höll för hälsoorganisationen Leeds and York NHS Foundation Trust i november.

Här är en artikel i The Guardian om digital utveckling och kommunikationslängtan i Ryssland.

Abhay Adhikari ger utbildningar för Guardian Culture Professionals Network.

Artikel i The Guardina om Abhays workshoppar: Arts head: Abhay Adhikari, digital engagement specialist for the arts