Abhay Adhikari.

Workshops 24-25 oktober

Hösten 2013 är sociala medier ett verktyg för alla aktörer inom kulturarvssektorn. De flesta organisationer använder redan sociala medier. Men hur kan vi använda verktygen strategiskt för att uppnå organisationens mål? Vad krävs av personalen?

Ju fler inom organisationen som känner sig trygga med sociala medier, förstår och kan använda verktygen, desto mer sannolikt är det att organisationen kan uppnå sina mål.

IdeK arrangerar på begäran än en gång de uppskattade workshops som genomfördes i mars i år med onlinestrategen Abhay Adhikari från York, England.

Missa inte chansen till två inspirerande och lärorika dagar där du får djupdyka i sociala medier, utveckla strategier och kampanjer och sätta verktygen i relation till yrkesroller och övergripande mål.

Vad handlar det om?

  • Dag 1: Strategiska kommunikativa perspektiv på närvaro i och nytta av sociala medier, som individ och organisation.
  • Dag 2: Riktade insatser i sociala medier i kampanjform

Vem kan delta?

Workshopsen lämpar sig såväl för dig som är ny inom sociala medier som för dig som arbetar med det till vardags. Genom att delta kan du hjälpa din organisation att bli mer framgångsrik på den digitala arenan och du får nya verktyg att ta ett steg framåt i yrkesrollen.

Läs mer och anmälan

OBS vill du gå på båda workshopsen, anmäl dig via båda formulären. Kostnad: 1 800 kr för en dag och 2 600 för båda dagarna.

Strategisk närvaro i sociala medier – Workshop 24 oktober
Så skapar du kampanjer och strategier för sociala medier – Workshop 25 oktober

Läs mer av och om Abhay Adhikari

LinkedIn linkedin.com/in/abhayadhikari

Twitter @gopaldass

Tidigare arbete

Workshops i mars 2013 med IdeK (Storify):

http://storify.com/gopaldass/communicating-accessibility-stockholm-idek

http://storify.com/gopaldass/idek-day-1

Workshop med Blast Theory på Storify 

Här är en artikel i The Guardian om digital utveckling och kommunikationslängtan i Ryssland.

Abhay Adhikari ger utbildningar för Guardian Culture Professionals Network.

Artikel i The Guardian om Abhays workshops: Arts head: Abhay Adhikari, digital engagement specialist for the arts