idek_AA_121015

Onlineexperten Abhay Adhikaris workhop Så skapar du kampanjer och strategier i sociala medier. En endagsutbildning om hur du effektivt kommunicerar ditt budskap till rätt målgrupp. Med kampanjer menas här fokuserad och strukturerad kommunikation kring exempelvis en utställning, ett evenemang eller en organisation.

Vill du ta klivet bortom en grundläggande närvaro i sociala medier? Vill du lära dig skapa handlingsplaner för dina kampanjer? Vill du öka effektiviteten i ditt budskap?  I den här workshoppen hjälper Abhay dig att formulera budskap, kopplade till syfte och uppdrag och hitta rätt kanaler och målgrupper för effektiva insatser vid rätt tidpunkt.

Kraven på kompetens på området sociala medier ökar för oss alla inom kulturarvssektorn. Kunskap om hur man navigerar och kommunicerar på webben är central. Onlineexperten Abhay Adhikari kommer på nytt till Sverige för att  som generöst bjuder på sina omfattande kunskaper för att skapa nytta för kulturverksamheter på ett relevant sätt i sociala medier.

Workshop
Workshopen är utformad som en digital verkstad där deltagarna arbetar praktiskt med att utveckla sina färdigheter genom brainstorming, grupp- och pardiskussioner och övningar som gör det lätt att fortsätta arbeta konkret på arbetsplatsen.

Innehåll
Anpassa och skapa relevant budskap för definierad webbpublik
Utveckla engagerande strategier för att nå nya målgrupper
Förstå hur du kontrollerar, modererar och administrerar information online.
Utforska kreativa användningsområden för sociala medier för att engagera nya intressenter.
Skydda din information, skilj på privat- och yrkesliv.

Tidigare deltagare tycker

Alison Buckley (Marketing, Chemistry Innovation, Knowledge Transfer Network:

I found that Abhay’s workshop made me consider the relationship with what I was posting up onto platforms like twitter and who it was likely to attract. With just a change in tone of your introductory paragraph you can attract completely different kinds of people to  follow you. And a well considered tweet can engage the right audiences. It made me realise that it’s essential you start with what you want to achieve from a social media platform and then spend time working out how to achieve this – keeping your objectives clearly defined and simple whilst considering the values of the people you want to talk to helps to do this.

Assistant Commercial Affairs Manager, Channel 4:

I liked the work we did on the differences between impact versus outcome. It is useful to look at potential negative perceptions. Lots of to think about how to make best use of each social media platform and how to add value.

Workshopen passar
Arkivarie
Bibliotekarie
Informatör
Intendent
Kommunikatör
Marknadsförare
Webbmaster

Inga förkunskaper om sociala medier behövs.
Du måste ta med en egen bärbar dator, surfplatta eller en smartphone. Det finns trådlöst nätverk i lokalen.

Tid: kl. 10-15
Datum: 2013-10-25
Pris: 1 600 kr inkl. moms (OBS lunch ingår ej) Delta i båda dagarna för endast 2 600 kr ink moms!
Pris studerande: 600 kr inkl. moms
Språk: Workshopen hålls på engelska
Plats: Nordiska museet i Stockholm
Anmälan: Via formuläret nedan.
Arrangör: IdeK-labbet i samarbete med Nordiska museet.
Kontakt: Har du frågor om utbildningen kontakta IdeK-labbet.

Viktigt!

När du fyller i formuläret nedan, fyll i alla obligatoriska fält. Får du inget bekräftelsemail på din anmälan, hör av dig omgående till info@idek.se.
Om du vill gå båda dagarna fyll i båda formulären. Länk till workshop dag 1, 13-10-24 >>